24.11.2020

Bubel - Skatepark Ząbki

Ząbki skatepark
  • Bubel skatepark
  • Skatepark Ząbki
  • Skatepark bubel
  • Skatepark Ząbki
  • Ząbki skatepark

Żyjemy w czasach, gdzie Internet to „ocean” inspiracji oraz wiedzy na praktycznie każdy temat. Niestety w przypadku opisanego poniżej skateparku, zbudowanego w miejscowości Ząbki nie pomógł nawet on. Aby zaprojektować bezpieczną przestrzeń do jazdy na deskorolkach, rowerach BMX czy rolkach in-line potrzebne jest doświadczenie oraz szeroka wiedza na temat projektowania i budowy skateparków.

Niestety, poniższy obiekt nie spełnia warunków niezbędnych dla bezpiecznej i komfortowej jazdy przez użytkowników. Nie możemy go nawet nazwać skateparkiem, gdyż nie spełnia wymogów takiego obiektu sportowego.
 
Elementy, które wchodzą w skład obiektu są niedopasowane względem siebie, a odległości między nimi powodują niemal poczucie klaustrofobii. Wydaje się być nieprzemyślana, zaprojektowana bez logiki, a powstawiane betonowe klocki mogą posłużyć co najwyżej za miejsca do siedzenia.
 
Wielka szkoda, że polskim urzędnikom dalej brakuje świadomości na temat tego, jak powinny wyglądać prawdziwe skateparki, a firmom, które powinny projektować domy czy inną architekturę, zleca się projektowanie tego typu obiektów.  
Zobaczcie sami jak wygląda projekt firmy LandAR. 
 
Najlepsze jest to, że takie coś powstało!! Sami zobaczcie.


Błędy projektowe:
Element nr 1 – Quarter Pipe jest ustawiony w niebezpiecznie bliskiej odległości od poręczy prostej, a jego wysokość nie jest dopasowana do reszty elementów.
Element nr 2 – Bank Ramp z Piramidą kierunkuje z jednej strony poza płytę skateparku, co powoduje niefunkcjonalność elementu. Podobnie jak w przypadku Quarter Pipe’a, przeszkoda ustawiona jest niebezpiecznie blisko poręczy prostej.
Element nr 3 – Grindbox z manual Padem ustawiony został zbyt blisko elementów rozpędowych (Quarter Pipe i Bank Ramp), co powoduje brak czasu na najeździe, by bezpiecznie przygotować się do ewolucji (tricku) na elemencie.
Element nr 4 – Spin jest zbyt wąski, aby bezpiecznie wykonywać na nim ewolucje (tricki). Rozpęd na niego z Bank’u jest za krótki, aby przygotować się do tricku. Dodatkowo, jeśli użytkownik będzie chciał rozpędzić się od strony Quarterów, to lądowanie w stronę Bank’u może okazać się zbyt krótkie, aby bezpiecznie wykonać trick.

 

Element nr 5 – Poręcz prosta ustawiona została zbyt blisko najazdów. Można wręcz śmiało powiedzieć, że niebezpiecznie blisko, co może powodować wywrotki bądź zderzenia z nią, w trakcie poruszania się po obiekcie. 

 

Podsumowując:
Obiekt, który powinien służyć rozwojowi dynamiki, równowagi, skupienia, czy po prostu dobrej zabawie - dla przyszłych użytkowników będzie stanowił niebezpieczne miejsce, gdzie nawet najlepsi zawodnicy mogą mieć duży problem z jego wykorzystaniem. Na placu o tej wielkości, śmiało można zaprojektować skatepark, który będzie bezpieczny, funkcjonalny i przede wszystkim przyjazny dla przyszłych użytkowników. Potrzeba tylko chęci, wyobraźni oraz zrozumienia tego, jak się poruszać po tego typu obiektach. Projektant powinien posiadać odpowiednie doświadczenie w przygotowywaniu tego typu wizualizacji, świadomość na temat tego, jak tworzyć linie przejazdu, tak aby były one dynamiczne i funkcjonalne, ale przede wszystkim sam aktywnie korzystać ze skateparków jako użytkownik.

 

W tym celu apeluję – Panie/Panowie Urzędnicy, POMYŚLCIE zanim wydacie nasze pieniądze. Warto skontaktować się wcześniej z firmami i ludźmi, którzy wiedzą co robią, ponieważ spędzili lata na budowaniu i projektowaniu takich obiektów.

 

 

kontakt

  • skatenews.pl
  • email: info@skatenews.pl

Skatenews.pl / 2024 / Do not copy. All rights reserved. / Powered by Extremelab.pl